2016. január 23., szombat

Galuska Hercegnő uralkodása ~ 89 ~

Kivételesen komoly dologról szeretnék beszélni.

Drágáim, közeleg a tavasz! Mondhatnátok persze, hogy ugyan mi a komoly a tavaszban, hiszen ilyenkor minden csodás: a növények rügyeznek, a madarak csicsernek, a fecskék fecsnek, a macskák macsnak, a szarkák…, na ezt hagyjuk! :D De mindezen gyönyörűségek mellett akadnak veszélyek is! Pölö az a kis fickó, akit a mitológia Cupido-ként ismer, repdes össze-vissza egy szál gumibugyiban, és kicsi nyilakat helyez el, a mit sem sejtő kandúrok és lánycicák fenekében! No, persze a szemét kis pasi ügyködése, csak annak a cicának okoz gondot, aki nincs ivartalanítva. 
Itt térek mondandóm lényegére, mert még jól emlékszem milyen érzés volt, amikor nagyjából egy évvel ezelőtt már majdnem tüzelni kezdtem. Állandóan le akartam menni az udvarra, levegővétel nélkül nyávogtam, buzogtak a hormonok, megállt az ész. Főként a Zancié, mert már a tömései is kezdtek kiugrani az örökös nyávogásomtól. Ekkor elvitt a Dokibácsinkhoz, aki megműtött.

Sok Gazdi erre nem figyel, ami nagy baj, mert a hisztin, a jelölgetésen, és az udvarokon kintornázó udvarlókon kívül, a nem várt cicautódok is komoly problémát okoznak. Mármint persze az érző szívű embereknek. Minden kiscica hihetetlenül édes és tökéletes teremtmény, (én csak tudom, tessék rám nézni! :) ) de ugyanakkor évente olyan mennyiségű a szaporulat, amihez sosem lesz elég szerető és felelős Gazdi! Akármennyire is szerettek minket, az összes kóborkát sajnos nem lehet befogadni, az állatvédő szervezetek és a menhelyek is megtelnek nagyon hamar, és bizony amelyik cica nem szerencsés, kénytelen az utcán leélni az életét, ami sem nem egészséges, sem nem biztonságos.
Sok Gazdi tévhitekben él, ha megengeditek, ezeket most igyekszem eloszlatni. A legnépszerűbb, ha lánycicáról van szó, hogy "az első szülése után szabad csak ivartalaníttatni". Ez butaság! Bizonyított tény, hogy semmivel egészségesebb nem lesz az a nőstény, aki már szült a műtét előtt, azzal szemben, akit még az első tüzelése előtt ivartalanítottak. Speciel nekem hat hónapos koromban volt a műtétem és köszönöm, jól vagyok! Sőt! Jól is leszek, mert azok a lánycicák, akik már ivartalanítottak, nem lesznek daganatosak, illetve petefészek daganatuk biztosan nem lesz, mert nincs bennünk semmi, ami daganatosodhatna. A kandúrok Gazdái azzal szokták húzni-halasztani a műtétet, hogy "jaj, hát miért fosztanám meg szegényt a családi ékszereitől?!". Mondjuk azért, mert ha már az nem érdekli őket, hogy a macskájuk újabb és újabb alomnyi kiscicákat gyárt, legalább az érdekelhetné, hogy párzási időszakban elkóborolnak, verekednek, megsérülhetnek, vagy elütheti őket egy autó!

Egyébként, csak hogy elmondjam személyes tapasztalataimat is; mióta megműtöttek, sokkal nyugisabb vagyok, játékosabb, bújósabb, és minden szempontból egészségesebb. Már tavaly tavasszal is meggyűlt a bajom a NEM  ivartalanított kollégákkal az udvaromon, mert ilyenkor elszáll az agyuk és azt hiszik, hogy minden az övék. Persze én már sem színre, sem szagra nem emlékeztetem őket egy nőstény cicusra, ettől még sokszor van miattuk területfoglalási vitám.
Ezért is emelem fel a szavam az ivartalanítás mellett, mert mindenkinek jobb lesz utána, akár fiú, akár lány cicátok van, és persze Nektek kedves Gazdik szintén csak előnyökkel jár a dolog, mert hosszú évekkel is meghosszabbíthatjátok így a macskátok életét, és sokkal tovább élvezhetitek a földi javakban nem is mérhető szeretetünket! Meg aztán szerények is vagyunk! :) Főleg én… ;)

Doromb mindenkinek:


Galuska



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése