2016. január 11., hétfő

Galuska Hercegnő uralkodása ~ 87 ~

2016. január

Esett a hó! Utolsó emlékeim szerint a hó az egy hamar elolvadó, nagyon kevés kis fehérség, de a Zanci azt mondta, hogy normális helyeken azért lényegesen több hó esik, nem úgy, mint mostanában mifelénk. Azt is mondta, hogy nem érti az emberek mit vinnyognak, ha januárban esik némi hó, majd akkor nyíkjanak, ha júliusban havazik! Magam részéről én az első hóba belegyalogoltam, nekem térdig ért. Éppen ezért gyorsan be is jöttem, mert ugyan jó játék a hó, viszont vizesek lesznek tőle a harisnyáim, ami meg pfuj!

Mikor már több hó esett, a Zanci kitalálta, hogy akkor kimegyünk és építünk egy hóembert. Hiába mondtam Neki, hogy rengeteg a hó, csak bátran építkezzen, Ő meg volt róla győződve, hogy ez még mindig nem normális hó mennyiség, úgyhogy hóember helyett egy hócicát alkotott. Próbáltam legyilkolni a konkurenciát, de a Zanci mindig arrább tessékelt, amikor azon igyekeztem, hogy lepofozzam a nagy műgonddal meggyurkált hómacs fejét. Mikor végül készen lett a "Cicuka", – Pff! – akkor megnézhettem. Hát mit mondjak, nem ez lett a Zanci életének fő műve…! Kb. olyan magas, mint én vagyok, semmi mást nem tud, csak álldigálni az udvar közepén, ráadásul fenyőágból van a bajsza, ami szerintem tök ciki!



Ja, hógolyóztunk is. Azt én nem tudtam hogy kell, mert tavaly egy napig tartott a tél, szóval az a két centi hó még aznap elolvadt, amikor esett. A Zanci szerint tavaly még egy hóegeret sem tudott volna belőle gyúrni. Most viszont volt annyi hó azért, hogy hógolyózhattunk. A Zanci gyúrt egy kisebb hólabdát és felém dobta. Pontosabban mellém, de én nem ugrottam el, hanem megpiszkáltam az érkező gombócot, hogy mégis mi az? Hóból volt. A Zanci csak nézett rám, aztán közölte velem, hogy a hógolyózás lényege annyi, hogy amikor látom, hogy felém repül a gombóc, akkor elugrom. Hmm. Gyúrt egy újabb hógolyót, azt már célozta is, úgyhogy pont a fejem tetejét találta el. Brrr. Kicsit hideg volt, leráztam magamról és három lépéssel arrébb mentem. A Zanci mélyet sóhajtott, megvakarta a fejét, aztán újabb beszédbe kezdett, miszerint az "elugrás" nem azt jelenti, hogy azután sétálok arrébb, amikor már fejbecsűrt a hógolyóval, hanem mondjuk akkor, amikor dobja… Aha! Na, gyúrta a következő gombócot, közölte velem, hogy "meeegy" és… konkrétan orron dobott! De annyira, hogy egy ideig semmit nem láttam, aztán megráztam a fejem és praclival söpörtem le a bajuszomról a maradékot. Ekkor a Zanci feladta. Azt mondta annyi bennem az életösztön, mint egy kis-baltában. Én meg azóta sem értem, hogy mi annyira szuper a hógolyózásban. Asszem' egálban vagyunk.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése