2015. november 24., kedd

Galuska Hercegnő uralkodása ~ 81 ~

2015. november

Hú, volt egy egerünk! Az úgy történt, hogy egyik nap sokat voltak nyitva az ajtók, mármint az előszobáé és a verandáé. Reggel még csönd volt, de délben a Zanci lement a Nagyigazdihoz, és ahogy melegítette a kávéjukat, valami hülye hangra lett figyelmes, mintha nyüszítés lett volna. Először csak a Zanci hallgatózott, később már a Nagyigazdi is. Azt is észrevették, hogy én meg nem mozdulok a lépcsőnk negyedik fokáról. Persze, hogy nem mozdultam, próbáltam nekik elmutogatni, hogy ott kapar egy valami, ami cincog. Mondom: CINCOG! A Zanci értette meg először, hogy mit mutogatok, pánikba is esett gyorsan, a papírforma szerint... Addigra már nyávogtam is az egérnek, a Nagyigazdi pedig némi fáziskéséssel megállapította, hogy "Te, ez szerintem egy egér". Fogtam a fejem, komolyan! Hát mit magyarázok én itt nekik egy fél órája? Azt, hogy ez egy egééér! Mondtam a Zancinak azt is, hogy ha egy darabon kibontja nekem a lépcsőt, akkor szívesen meg is fogom a kis disznót, de azt nem akarta. Mármint a lépcső kibontást, nem azt, hogy megfogjam az egeret. Mivel a lépcsőnk alja a Nagyigazdi konyhájában van, csak el van takarva vékony falemezekkel, ezért a Nőim gyorsan hívták a Lacit, hogy juj, azokat szedje le, hogy kijöjjön az egér. Jött is a Laci, mert a Laci egy hős, és pitty-putty kibontotta a lépcső alatti részt. Akkor én már boldogan bekúsztam volna a lépcső alatti helyre, de a Zanci nem engedte, mert az egész hóbelekupleráj 36 éve épült és alatta nyilván nem nagyon volt takarítva, egy merő pókháló meg kosz volt bent minden. A Nagyigazdi rakott ki ilyen egérfogó ragacsot , sőt beleragasztott a közepébe egy karika kolbászt is, hátha akkor jobban vonzódik hozzá az egér. Nem vonzódott. Nekem viszont tabu lett a konyha, nehogy beleragadjak abba a kutymóba, amibe az egérnek kell beleragadnia. Másnap a Nagyigazdi üresen találta a csapdát, ettől függetlenül én egész éjszaka és még délelőtt is járőröztem a lépcsőn és az előszobában, hátha előbújik a kis cincogós istennyila. Azóta nem hallottunk egérke felől. A Nagyigazdi azt mondta, hogy valószínűleg csak tévedésből rohant be a mauzi egy macskás házba, vagy eleve szuicid típus. Viszont csak felébredhetett benne a szunnyadó életösztön, mert amint ki tudott jönni a lépcső alól, nyilván kimászott a Nagyigazdi ablakán és eltűnt. Ez az indok annyira nem hatotta meg a Zancit, Ő még egy kicsit aggódott azért, hogy az egér nem is ment ki, csak elbújt, de végül hallgatott rám, mert már egyáltalán nem érdekel a lépcső, sem a Nagyigazdi konyhája, pedig amíg ott ficergett az egér, nem tudtak elrángatni onnan. Ja, és kaptam egy félmaréknyi sajtos jutalomfalatot, mert ügyes lány voltam és strázsáltam a lépcsőn, meg rá is nyávogtam az egérre! Meg is fogtam volna, csak hát nem kerültünk közelebbi kontaktusba. A Zanci végül este még elénekelte nekem egy dalt, ami így szólt:

"A mi cicánk férjhez akar menni.
A szomszédé el akarja venni.
Édes cicánk, ne hagyj el bennünket!
Ki eszi meg, a mi egerünket?"


Ez egy nagyon szomorú nóta, mondtam is a Zancinak, hogy ne aggódjon, nem akarok férjhez menni, nem hagyom el, és úrinői becsületszavamra megeszem a mi egerünket. Ha lesz! (NEM LESZ! - a szerk.)

A Nagy Vadász megpihen! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése