2016. április 16., szombat

Galuska Hercegnő uralkodása ~ 107 ~

2016. április

Szeretném előre leszögezni, hogy minden, ami velünk megesett tegnapelőtt, kizárólag a véletlen műve volt, és nekem semmi, de semmi szerepem nincs benne, hacsak az nem, hogy szenvedő áldozata voltam az eseményeknek! Az történt, hogy este a Zanci elment fürödni és hajat mosni, mert Ő már csak ilyen pacsálós nőszemély. Akkor ébredtem fel, mikor kimászott a kádból, úgyhogy ki is mentem utána megnézni, hogy mit csinál. Törölközött, az ajtó nyitva volt. Ilyenkor rendszerint pizsit húz és jön be aludni, de most nem így történt, hanem még behajolt a kádba, bevizezte a haját, aztán samponnal kezdte csuviszkolni a szőrt a fején. Mivel azonban az volt a terve, hogy kimossa a kertészkedős papucsát is, ezért bedugta a kádba a dugót, aztán amennyi víz a zuhanyrózsából a kádba eresztődött, az szépen benne is maradt, majd még samponos is lett. Én ezt persze nem láthattam bentről, de gondoltam meglepem a Zancit, mert amíg zubog a víz nem hallja, hogy szólongatom. Nosza, kipattantam az ágyból, aztán trappolva besüvítettem a fürdőbe, lendületből felugrottam a kád szélére, éppen a Zanci feje mellé, és belebámultam a képébe, hogy "sziamicsinálsz". 

A kataklizma ekkor vette kezdetét, mert egyrészről kicsit elvétettem az ugrást, másrészt meg a Zancit is hótt'ra ijesztettem, aki kicsit hideglelős hanghordozásban azt sikította, hogy "Mi a ló…", de ennél tovább nem jutott, mert ettől meg én ijedtem meg. Summa summarum, becsúsztam a kádba, konkrétan a samponos, nekem térdig érő vízbe, hasmánt. A Zanci meg nem tudta hirtelen, hogy hova kapjon, mert mindkét keze könyékig habos volt, csak azt érzékelte, hogy én légvétel nélkül azt szirénázom, hogy "Jáááj!". Mondjuk én remekül megoldottam a saját mentésemet, bár nincs vízi-jártasságim, de kikapaszkodtam a kádból oldalt, aztán valami számomra is rejtélyes okból kifolyólag úgy döntöttem, hogy megcsimpaszkodom a fürdőszobapolcban, amin a Zanci a fürdősóját tartja. A polc nem bírta a zaklatást, megbillent, aztán a fürdősó leborult róla, egyenesen a kádba. 
Nem tudom tetszik-e tudni, de a fürdősókat gyártó szakmukik igen nagyon képzettek lehettek, amikor kitalálták, hogy hogyan záródjon a doboz teteje, ugyanis ennek a nyüves fürdősónak nem záródik rendesen a teteje, csak úgy rá van téve. Így aztán az egész hóbelekupleráj a Zanci fejére borult, no meg a kádba, és a nem túl nagy méretű fürdőszoba minden szegletébe. Itt még sajnos nem ért véget a gyötrelem, mert a vizes pracijaim lecsúsztak a polcról, én meg sikkesen beleestem a kis kukába, ami a kád mellett ácsorog. A kuka kicsi, én meg nem, úgyhogy kissé beleszorultam, de valamire a samponos víz is jó; szintidőn belül ki tudtam kecmeregni belőle, de nem voltam egyedül… Jött velem egy törlőkendő, amit a Zanci sminklemosáshoz használt, meg egy üres wc papír guriga, amibe nagyon ügyesen sikerült belecsúsztatnom a jobb lábamat, úgy combig. Na, ez volt az a történelmi pillanat, amikor már én is idegropit kezdtem kapni! Csurom vizesen, fejemen szemfestékes törlőkendővel, szügyig felhúzott wc papír gurigával kibotorkáltam a katasztrófa sújtotta területről, egyenesen a szobába. A Zanci utóbb azt mondta úgy néztem ki, mintha egy ázott apáca és Öreg Joe, a falábú kalóz menzalianszából születtem volna.

Azért a Nőmben volt annyi empátia, hogy bekorizott utánam a nyomdokvizeimen, leszedte rólam a törlőkendőt és a wc papír gurigát, előhalászta a fürdőlepedőmet, abba belecsavart, aztán letett az ágyra, mint egy csomagot. Nem ordított. Kicsit sem. Csak nagyon halkan megjegyezte, hogy ha el merek moccanni onnan, püffedt macskahullát csinál belőlem. Ezzel visszacsúszkált a fürdőbe, hogy kármentesítsen. Először is felmosott mindent, a fürdőtől a szobáig, hogy ne essen hasra. Ezután kihalászta a fürdősós dobozt, aztán a kis kukával együtt kivitte az egészet a nagyobbik szemetesbe, majd visszatért a kádhoz, hogy leengedje a habos, fürdősós vizet. Na, ez azért annyira nem volt egyszerű, mert mikor a víz lement, ki akarta zuhanyozni a kádból a maradékot, de a fürdősóról kiderült, hogy fékevesztett habzású, tehát a Zanci mentől jobban engedte rá a vizet, a só antól jobban habzott… Még szerencse, hogy a Zanci nem az a könnyen feladós típus, mert így azért kétszáz liter vízzel, csak sikerült megszabadulnia a plafont nyaldosó habtól. Felsöpörte a szétszóródott, kissé vizes fürdősó maradékokat, majd törölte volna kezeit, hogy akkor készen is van, de ekkor eszébe jutott, hogy még nem mosta meg a haját. 

Khömm… szóval a hajára addigra kissé rákövesedett a sampon és a fürdősó elegye, úgyhogy cifrán káromkodva elkezdte lemosni a haját. Újabb százötven liter vízzel sikerült is ez a hadmozdulat, merthogy a fürdősó a fején is habzott, mint a veszett kutya szája. Miután végzett, bejött a szobába és leült mellém az ágyra. Ő fürdőköpenyben, fején törölköző turbánnal, én meg mellette feküdtem, mint egy fürdőlepcsibe csavart macskamúmia. Mélyen a szemembe nézett és csak annyit mondott, hogy záros határidőn belül felad egy hirdetés, miszerint alig használt macskáját ubihámozóra, avagy tökgyalura cserélné, akár ráfizetéssel is…!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése